AQUESTA VEGADA HEM FET UNA SESSIÓ DE MATEMÀTIQUES INCREÏBLE. HEM MIRAT QUE LA RECEPTA QUE TENIM NOMÉS ÉS PER A 8 PERSONES I PER TANT NO EN TENIM PROU: HEM PLANTEJAT UN PROBLEMA. COM HO FEM PER A QUÈ ENS ARRIBI PER A TOTS? LES MATEMÀTIQUES LES HEM D'ENTENDRE COM UN INSTRUMENT PER COMPRENDRE EL MÓN I L'ENTORN QUE ENS ENVOLTA.
HEM COMENÇAT A PARLAR I PER A ELLS ERA FÀCIL: FEM MÉS PASTISSOS I JA ESTÀ!
LLAVORS ELS HEM EXPLICAT QUE AIXÒ ERA COMPLICAT PER TEMPS, FEINA, PERSONES QUE SOM... I QUE HAVIEN DE BUSCAR UNA ALTRA SOLUCIÓ
I SI FEM 2 GRUPS? DIUEN ELLS I PINTEM A LA PISSARRA DOS GRUPS DE 8. I FEM DOS GRUPS DE 8 A LA CLASSE. QUÈ AIXÍ EN TENIM PROU? NOOOOOOOOOOO.
I FINALMENT SURT LA IDEA DE FER-NE 3 PERQUÈ ÈL DIVENDRES QUE FALTÀVEN DOS BOIXOS SI QUE EN TENIEM PROU.
RAONANT-HO AMB ELLS HEM VIST QUE ÉS MILLOR FER 4 GRUPS DE 8 QUE SÓN 32 I AIXÍ SEGUR QUE EN TENIM PROU! TOTS AQUESTS RAONAMENTS SÓN MOOOOLT LENTS PERÒ MOLT MOTIVADORS PERQUÈ EN VEUEN LA PART PRÀCTICA.
DESPRÉS VAM ESCRIURE 4 VEGADES CADA XIFRA QUE SORTIA A CADA INGREDIENT I DILLUNS EN FAREM LA SUMA...
Va ser increible veure cóm els nens enraonaven i cercaven solucions per arribar a tenir pastís per tots...així és com realment s'arriba a tenir competència matemàtica, entenent el que es fa i perquè es necessiten els números.
ResponEliminaM'encanta veure com arriben a aprendre les coses de la forma més natural i quotidiana possible per arribar d'una forma més efectiva i divertida al que es fan amb les fixes. Cada dia més agrada més l'opció que vaig fer pel meu fill.
ResponElimina